Co pić, aby skutecznie schudnąć

Zimą sprytnie ukrywamy się pod swetrami czy bluzami. Obfita materia skrywa za duże brzuchy czy nieco zbyt szerokie uda. Zanim lato odkryje wszystkie nasze słabości, zabierzmy się do pracy. W odchudzaniu nie ma dróg na skróty – trzeba zmienić nawyki żywieniowe i więcej się ruszać. Podstawę naszej diety powinna stanowić zdrowa żywność. Ponadto, trzeba dużo pić, dzięki czemu ograniczymy kaloryczność diety. Co pić? Czy najlepsza jest woda?

Prosto do celu! Zanim kupimy zdrową żywność i zaczniemy pić dużo wody

Zanim zabierzmy się za odchudzanie, musimy spojrzeć w lustro. Zastanówmy się, czy naprawdę chcemy się odchudzać, ale jeśli jesteśmy tego pewni, to poszukajmy w sobie motywacji. Podzielmy proces przemian na mniejsze etapy, by cieszyły nas nawet małe sukcesy. Zaczynając pracę nad swoim ciałem musimy przyjrzeć się swojej diecie. Zapomnijmy więc o restrykcyjnych dietach i dokonajmy rozsądnych zmian w odżywianiu. Dobierajmy właściwe składniki odżywcze w odpowiednich ilościach, wprowadźmy do diety więcej pełnego ziarna, ryb, owoców morza, świeżych warzyw oraz owoców. Przede wszystkim, wprowadźmy do menu zdrową żywność. Często tyjemy, gdyż jemy produkty, które mają dużo kalorii, a mało wartości odżywczych. Ponadto, pijemy zbyt mało wody, a często mylimy głód z pragnieniem. Tymczasem trzeba sięgać po wodę i zdrową żywność. Specjaliści radzą, by jeść to, co wyrosło z ziemi (warzywa i owoce), a także mięso, które pochodzi od zwierząt hodowanych w humanitarnych warunkach i przez drobnych gospodarzy, którzy zwierzęta karmią w sposób naturalny.

W tym dziale  Zalety wyciskarek do soków

Dlaczego woda jest taka ważna w czasie odchudzania?

Jedną z poważniejszych przyczyn tycia są kilokalorie, które wypijemy, a o których zapominamy podczas planowania dziennego bilansu energetycznego. Szklanka soku, napój gazowany, koktajl to także źródła energii (kcal), o których łatwo zapomnieć. Organizm ludzki nie wytwarza tak dużego uczucia sytości po spożyciu płynu, jak po spożyciu posiłku w formie stałej. Tymczasem, litr popularnego napoju gazowanego to aż 420 kcal, czyli tyle ile solidne śniadanie. Chcąc schudnąć, musimy jak najczęściej sięgać po wodę. Jeśli nie lubimy smaku zwykłej wody, możemy do poprawić, dodając do niej plasterki cytrusów (limonka, cytryna, pomarańcza, grejpfrut), świeże zioła (rozmaryn, bazylia, mięta) lub przyprawy (imbir, kurkuma, chili). Nie kupujmy wód smakowych, które często są dosładzane i konserwowane.

Nie tylko woda. Jakie napoje sprzyjają odchudzaniu?

Poza wodą możemy pić różne rodzaje herbat (biała, zielona, czerwona, czarna) oraz kawę, ale trzeba ograniczyć się do 2-3 filiżanek dziennie. Wbrew powszechnej opinii, taka ilość tych napojów nie odwadnia. Zawarte w nich alkaloidy (teina, kofeina) wpływają zaś na nieznaczne przyspieszenie tempa przemiany materii. Możemy pić także herbaty owocowe, ale zwróćmy uwagę, by zawierały prawdziwy susz owocowy, a nie jedynie dodane do czarnej herbaty aromaty. Zachowajmy ostrożność przy piciu naparów ziołowych, gdyż nie wszystkie są obojętne dla zdrowia. Na diecie odchudzającej sprawdzą się napary z kopru włoskiego, czystka, czy mięty pieprzowej. Dobrą propozycją dla osób odchudzających się są koktajle warzywne przygotowywane z wody i warzyw, które mają mało kalorii, ale dobrze sycą ze względu na zawartość błonnika pokarmowego.

W tym dziale  Soczewki kontaktowe jako miła przerwa od okularów

Walka o szczupłe i piękne ciało na pewno zakończy się sukcesem, ale musimy dobrze się do niej przygotować. Zmieńmy dietę, pijmy dużo wody i zacznijmy ćwiczyć, a szczupła sylwetka stanie się efektem ubocznym nowego stylu życia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *